fredag 1 maj 2015

Kunskap ger oro

foto: Emma Eriksson

Det blir inte lättare med åren att ha valp, eller att det är valp no 2 jag har hela ansvaret för. Valpar är pyttesmå, dom kan gå sönder på hur många vis som helst. Och man får absolut inte ge dom fel mat. Och vad som är fel mat det tvistar de lärde om... Valpar kan heller ingenting, tänk om den blir en fellärd och utstött stackare. Och ju mer jag läser och ju mer jag vet desto jobbigare blir det. 

Men kära Kakuppfödaren sa något klokt; Att det bara är att beväpna sig med en skurhink, tålamod och kärlek så ordnar sig det mesta. Så jag tänker mycket på det, djupandas i papperspåsar och räknar ner. Det kommer bli bra. Tetris är ju faktiskt underbar och så gott som felfri och henne fixade jag ju själv?? 4 dagar och 16 timmar kvar tills jag åker först till Gävle och plockar upp min far på tågstation och sen vidare ner mot Östhammar. Det är långa fyra dagar och 16 timmar... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar