tisdag 12 maj 2015

Pestvalp

Idag hände det för första gången att jag väste "nej" som svar på "men har du skaffat valp? så roligt!". Kakan har hållit igång sen klockan fem i morse, hon har bitit och tuggat på allt och försökt begå självmord genom att försöka hoppa från min famn x flera. Visst har hon sovit också, i fem minuters pass.
Hon har bett om att få gå ut hur många gånger som helst men varje gång vi har gjort det har det slutat i att jag fått gräva stora grästussar, kattbajs och daggmaskar ur gapet på det lilla monstret. Kissa har varit lågprioriterat. När jag nu sista vändan inte skyndade mig att ta ut henne när hon sprang till dörren så sprang hon istället in under Juniors säng och bajsade.
Medans jag försöker åla mig fram till olyckshändelsen med hushållspapper och ättiksvatten i högsta hugg så passar damen på att äta lite av sina egna delikatesser...

Så just precis nu är hon lite billigare än hon brukar vara. Fast just precis nu har hon faktiskt däckat ordentligt under soffbordet. Och i morse kom hon faktiskt tokglatt alla gånger jag ropade på henne och spontantiggde jättefint med ögonkontakt och allt.

Såå jag tror jag går och lägger mig igen jag med så börjar vi om dagen sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar