torsdag 2 juli 2015

It came from the lake! (Alt. Hur blöt kan en corgivalp bli)

Bäcka-corgin! Drar ner och dränker sina intet ont anande offer 
I förrgår när temperaturen började stiga gav jag mig ut på jakt efter en mytomspunnen hyfsat obesökt badplats vid en skogstjärn där ingen skulle ha något emot om en fyrbent eller två tog ett dopp. Så här i efterhand förstår jag varför den är både mytomspunnen och obesökt för den är då stört jävla omöjlig att hitta. 




Istället snubblade jag över en liten fiskepöl som jag hört talas om men aldrig besökt, Hamptjärn! Det gick att bada där också hälsar kortbeningarna, bara liite för branta kanter för att Pälsgäddan från Marka skulle kunna ta sig upp själv.  Eller bottna för delen. Inga badbilder på gäddan då jag lärde kasta ifrån mig allt och håva upp henne dom TRE gånger hon "trillade i", orädd eller extremt klantig låter jag vara osagt...


Hon är dock riktigt fin, Kakabiten :)


Men låt henne inte höra någon säga det!



En del kan det här med att bara lägga sig ner och slappa under pausen, andra not that much... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar