lördag 4 juli 2015

LP I Gusigan's Snöflinga




Pärlan min, i 30 graders värme och med ett handtecken till ställandet hastigt och lustigt improviserat på plats, (hon har börjar slänga sig i backen på mitt stå-kommando! :0) vilket ju såhär i efterhand funkade alldeles strålande, tog vi till slut det där jäkla sista första priset i klass ett!

En stor eloge till Gävle BK som flyttade bedömningen av klass 1 och 2 till en skuggigare del av planen, det gjorde mycket till. Extra plus för att dom hade en barnpool där både fyrbenta och nervösa mattar kunde svalka av sig ;)

Fina goa Tetan, förutom att jag trodde att hon skulle lämna mig och gå av planen när det var dags för läggande under gång så höll hon ihop bra. Att vi fick avdrag på tempo även denna gång är inte så konstigt med tanke på värmen, och på KM tycker jag faktiskt att det var oförtjänt ;) Tet har slagit i hindret två gånger på rad med, men tror att hon behöver en längre ansats än jag ger henne nu. Blir en utmaning till tvåans och appellens hoppmoment att ta tag i, att få henne så långt ut som möjligt.

Det tar vi tag i senare dock, nu ska det bara slappas i den ljuvliga sommarvärmen <3

Moment Betyg Kommentar
Platsliggande 10
Tandvisning 10
Linförighet 9 Sned sitt, växlar position. Bra sättanden
Läggande 0 Släpper i starten, nosar, stannar, DK, stannar före
Inkallande 8,5 Tempo, snett sitt
Ställande 10 Fint!
Apportering 10
Hopp över hinder 8 Tar i hindret
Helhetsintryck 8,5
Poäng 167,5 p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar