onsdag 8 juli 2015

Kakans första agilitytävling

Sötnäbb!

Dag två av Fagerstas klass II tävlingar var jag och Tetris tyvärr inte anmälda, dock fick jag chansen att följa med och agera hejaklack och det tackar man ju inte nej till! Kakan fick följa med och göra debut som sällskapsdam vid sidan av agilitybanan, något hon gjorde med upphöjt lugn. Coolare valp har jag inte varit med om faktiskt, vad sägs om att avslappnat ligga och glutta medans hundar och människor springer, tjoar, skäller och faktiskt nästan går precis över en?

Lite otäckt var det precis när vi kom och det var en massa konstiga hundar överallt (skällties!) och då voffade hon en del, men det är förlåtet ;) Det enda sattyg hon hittade på var att slita sig och springa efter en fjäril samt att hon vid två separata tillfällen välte två olika bebisar. Behöver jag säga att jag dog lite av skam? 



Förutom att sova sig genom dagen så bebistränade vi lite också, nosduttar i hand, leka med leksak fast det sitter en tokskällande pudel bredvid, ställanden (måste ju tänka på utställningskarriären ;)) och lite kroppskontroll. Helt OK tyckte Kakan, fast innan vi åkte hem var hon rejält trött av alla intryck. Det blir mycket för en liten vapp att fundera på, även om man ligger still för det mesta.


Pigga öron!

Trötta öron ^^

Det blir bra det här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar