lördag 6 juni 2015

Valpkurs!



Änteligen en valp som ska få gå valpkurs! Ambra gick en brukslydnadskurs istället som hon glänste i och Tetris fick väl mest hänga med överallt och lära sig veta hut (vilket ju blev bra det med) meen, nu tycker jag att det är dags att jag får uppgradera mig lite på hundträningsfronten. Och oj så lämpligt att det trillade in en vapp då ;)

"Grunda för framgång" heter kursen och den hålls av Anna Hilding, inga låga ambitioner här inte, hehe. Började ju halvkasst med att jag först åkte rätt, inte såg någon, åkte fel, åkte mer fel, med gråten i halsen ringde kursledaren och till slut kom rätt igen. Dock inte mer än 7 minuter försenad :D

Kakan var go och fin och slappnade av så gott mellan träningspassen, som synes på bilden ovan. Vi tittade på engagemang, både mitt och hennes, och jobbade med lek och kontakt. Mina dassiga leksaker som duger gott hemma var bara "meh" i ny miljö med nya störningar så till nästa gång är det jag som går ner i Elias lajvgrotta och slaktar ett getskinn eller två till nya leksaker. Döda pälsiga djur is da shit tydligen.

Två timmar med massa ny och rolig info var på näppen vad både jag och Kaksmulan klarade av, det blev en rejäl gemensam power nap när vi kom hem. Det här med att ligga och gosa tillsammans är inte så tokigt har hon kommit på ;) Och jag har fått ett till lyxproblem, det är jättesvårt att ligga bekvämt med två cardigans tätt intill i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar