fredag 12 juni 2015

Nedräkning till semestern


Sju dagar och fem arbetspass kvar till jag går på mitt livs första betalda semester, det går segt nu ;) Eftersom husse fick för sig att dra iväg på lajv en vecka så tog jag och doggarna vårat pick och pack och drog iväg till Eltebo ett par dagar. Guld värt att fina mor och syster ställer upp och vaktar Kakmonstret <3
Något annat som var guld var att bara ta sin kaffekopp och tillsammans med hundarna gå rätt ut från farstutrappan ut i skogen på morgonen innan jag lärde åka och jobba. Inte en kotte där förutom vi, en massa mjuk mossa att smyga i och stenar och stubbar att leta balansen på. Jag drömmer om den dagen då min ekonomi är så stabil att jag kan köpa någonting med en liten gräsplätt till i alla fall. Antingen det eller att jag vinner miljoner på triss och kan köpa mig en herrgård och låta min corgiflock springa fritt över ägorna ;) Note to self: Börja köp trisslotter. 

Annat som händer är att Kakans ensamhetsträning går sakta men stadigt framåt, känns så bra när man kommer hem och det ligger sömnmosiga hundar i hallen som knappt ids gå upp och hälsa. Kloklippningen tar sig den med, Kakan kommer springandes och drar sig upp i mitt knä när klosaxen kommer fram (!), sen att det muttras en del över själva kloklippningen och att det går att klippa max 1-2 klor i taget innan lilla fröken håller på att dööö över att vara still är väl en annan sak, babysteps...

Tetris är anmäld till en lydnadstävling *djupandas i papperspåse* och några agilitytvåor, då är Cakes så pass stor att hon kan följa med och se hur det går till i vuxenlivet. Jag bryr mig inte om hur vädret blir, jag tror att det här kommer att bli en tokbra sommar hur som ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar