söndag 7 juni 2015

Falu Brukshundklubb 7/6-15



Första tävlingen på en halv evighet gick ju alldeles suveränt, guldgrävlingen klev in på agilitybanan som näst sista startande och visade vart skåpet skulle stå. Nollat lopp, klassvinst och våran sen länge efterlängtade sista agilitypinne! Äntligen är vi ett klass 2 ekipage på heltid! 




Jag vet inte vad som hände med dom där kompetenta kamerakvinnorna jag skrev om förut, den viktiga starten kom ju uppenbarligen inte med ;) 


Debuten i Hoppklass 2 drog vi också av när vi ändå var i farten. Jag höll mig inte alls till planen som inkluderade inte mindre än 2 våghalsiga blindbyten men det gick ju alldeles strålande ändå, om jag får skryta lite ;) I alla fall fram till femte sista hindret då jag hörde ur bommen föll ner och luften gick ur mig en aning. Tetris hoppade då genom ramen på däcket och jag iddes inte ta om när jag var så nöjd med allt annat...


Så nu ska vi ta oss an utmaningarna i klass två! Och fortsätta nöta det här med svanhopp från gungan, den observante kanske märkte att den inte alls var med i vårat vinstlopp, hrm ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar