onsdag 12 augusti 2015

Skam över mig

Inte såhär fit nu precis :/ Hörru matte, varför drar du ner mig i tjockisträsket??
Det är så jag skäms ögonen ur mig vad jag har låtit Tetris säcka ihop nu sen Kakan kom :( Mina goda intentioner om att fortsätta gå mycket och långt med Tetris fallerade alldeles, speciellt efter det att Kakan blev stor nog att på egen tass följa med på våra mindre rundor. Det kan bara skyllas på en alldeles för bekväm matte. Även den klassiska fällan att döva det dåliga samvetet med extra gott har jag fallit i.
Allt detta blev extra tydligt då Tetris förra veckan fullkomligt exploderade in i skendräktighet. Mycket mat och lite motion är inte vad som rekommenderas efter löp... Hon har så mycket mjölk att det ibland är pölar efter henne på golvet, för att inte nämna hur mina byxor ser ut efter att hon har suttit i knät! Imorgon ska vi in till veterinären och förhoppningsvis få galastop utskrivet.

Hur mycket hon väger vågar jag inte gissa på, även det lär jag ju få svar på imorgon. Hon har såklart tappat en del muskler och som en följd av detta så har ryggen börjat kröka sig uppåt igen. Ja, Årets Hundägare lär jag ju inte bli i år heller.

Har i alla fall beslutat att inte köra någon agility på ett tag, inte innan vi har börjat hitta formen igen. Försöker undvika träning som innebär godis så mycket som möjligt, i princip blir det bara balansträning. Och så har jag dammat av klövjeväskan, så blir det lite mer jobb även på kortisrundorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar