söndag 2 augusti 2015

Ensamkaka!

Ett filmklipp publicerat av Josefine (@josvhee)


Filmen är från idag då Kakan kände sig färdig gosad med och tog den långsamma och inte så graciösa vägen ner till det svala sköna golvet. Titta på den fluffiga rumpan! :0

I helgen har yngste-grävlingen fått prova på det ljuva livet som ensamhund, då Tetris som ju faktiskt är mitt i karriären tog chansen att haka på som kurshund på en instruktörsutbildning i nose-work. Helt utan sin matte. Ack ack. Men det är ju kul att någon av oss får prova på ;) Tydligen har hon skött sig grymt under helgen och inte lidit av någon större hemlängtan, dock är det en galet trött stor-corv jag har vid fötterna nu...

Kakan har hanterat "ensamheten" väl och spelat ut hela registret av gos och bus mot mig när hon inte haft Tetris att ta ut sina känsloyttringar på, och det har jag tyckt om väldigt mycket! Alla våra små träningspass har varit toklyckade, något som inte alltid är fallet vilket jag väl ska skriva några fler rader om, men det får bli vid ett annat tillfälle. Nu ska jag bara klura ut hur jag ska få Kakmonstret att välja mig lite mer utan att jag behöver skicka iväg Tetris 10 mil bort ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar