onsdag 22 april 2015

Norberg och lite annat

I helgen som var åkte vi till Norberg en sväng för att testa lyckan på Fagersta KKs agilitytävling, men det blev inget resultat att skryta med tyvärr. Agilityloppet bestod av en M-bana (linjen går som ett M) med lite knepigheter som att en tunnel låg riktat snett bortåt i en för övrigt rak sträcka och att slalom kom alldeles efter A-hindret, och det var väl det dom flesta som jag såg åkte bort på.
Men inte Team Grävling och Co. inte, vad som hände var att Tetris återigen såg sin chans att svanhoppa från gungan och ond som jag är fick hon inte pinna på utan faktiskt göra om och göra rätt ;) Sen att jag tappade henne efter platta tunneln hör väl också till saken, kanske...


Film på eländet! Det inte helt informativa slutet beror på att husse vek sig av skratt och tänkte sluta filma tydligen?? Ännu en sak jag längtar efter till klass 2, att få tillbaka mina agilitykunniga kamerakvinnor <3

Skippade att vänta på hopploppet, åkte hem och tröstade mig med att impulsfärga håret godisrosa. Fasen så mycket roligare livet blev helt plötsligt med lite färg ;)

foto: Karin Dahlin

På söndagen var det upptakt för klubbens agilityekipage, superroligt ordnat! Lite svårare men peppiga banor och en grävlingsmatte som kanske inte riktigt hade flåset för att göra dom fler gånger på rad. Hur som är det kuul, och umgänget har en stor del i det hela! Jag hoppas både jag och Tetris kan köra agility tills vi är gamla och grå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar